لطفا صبر کنید

گروه معماران مهاباد
گروه معماران مهاباد



تعریف معماری

معماری یا مهرازی یعنی ارائه بهترین راه حل، چه استفاده از راه‌حل‌های گذشته، چه آفریدن راه‌حل جدید برای رسیدن به هر هدفی.
معماری هنر و دانش طراحی بناها و سایر ساختارهای کالبدیست. تعاریف جامع تر، بیش‌تر معماری را شامل طراحی تمامی محیط مصنوع از طراحی شهری و طراحی منظر تا طراحی خرد جزییات ساختمانی و حتی طراحی مبلمان می‌دانند...
 


ادامه مطلب

یک شنبه 8 اسفند 1389برچسب:,

  توسط مسعود  |
 

معرفی کامران دیبا به عنوان چهره ماندگار در معماری و هنر

کامران دیبا (طباطبایی)- متولد تهران- 5 مارس 1937کامران دیبا آرشیتکت برنامه‌ریز شهری و نقاش ایرانی از معماران صاحسبک در معماری مدرن و معاصر ایران است در رشته معماری دانشگاههارواد واشنگتن دی‌سی تحصیل کرد. در سال 1964 در این رشتهفارغ‌التحصیل شد و پس از آن به مدت یک سال تحصیلات تکمیلی را دررشته جامعه‌شناسی ادامه داد که همه‌ی علاقه‌مندان به هنر، در این سرزمین،با سازه‌های... 


ادامه مطلب

پنج شنبه 14 بهمن 1389برچسب:,

  توسط مسعود  |
 

ادراک معماری



در طبقه بندی هنر ها در بحث فلسفی هنر و زیبایی شناسی بر اساس رسانه آنها ، معماری در کنار نقاشی و پیکرتراشی ، در رده هنر های دیداری قرار میگیرد که در این بین ،‌ میتوان معماری و پیکرتراشی را هنر دیداری-بساوایی نیز نامید ، چراکه ابژه های ایندو هنر به علت داشتن سه بعد ، هم قابل دیدن و هم قابل لمس کردن هستند .
 


ادامه مطلب

پنج شنبه 14 بهمن 1389برچسب:,

  توسط مسعود  |
 

چرا معماران مینویسند

والتر گروپیوس در بیانیه‌‌‌ی تأسیس مدرسه‌ی باوهاوس در سال ۱۹۱۹ «هدف غایی تمامی فعالیت‌های خلاقانه را «ساختن» دانست.این در حالی بود که نه گروپیوس و نه مدرسه‌ی باوهاوس، هیچکدام تا لحظه‌ی نگارش این بیانیه، کمترین سابقه‌ای در ساختن به معنای واقعی آن نداشتند.
گروپیوس شخصاً به این واقعیت اذعان می‌کند: «زندگی من جایی بین زمین و آسمان، در بلاتکلیفی سرگردان است... چیزی برای طراحی وجود ندارد که بتوانم از طریق آن، درآمدی هر چند ناچیز کسب کنم.» حتی زمانی که...


ادامه مطلب

پنج شنبه 7 بهمن 1389برچسب:,

  توسط مسعود  |
 

معرفی رشته معماری

معماری در لغت به معنای علم بنائی و آباد سازی آمده و معمار به معنای بسیار عمارت کننده و کسی است که در آبادانی جهان می کوشد.
قدمت معماری به عنوان یک فن برای ایجاد سرپناه، به قدمت تاریخ بشر می رسد اما معماری امروزه در جهان ترکیبی از صنعت ساختمان سازی به علاوه هنر، فلسفه، جامعه شناسی، روان شناسی اجتماعی، اخلاقی، اقتصاد، جغرافیای طبیعی و انسانی، برنامه ریزی و توسعه اقتصادی و علوم طبیعی نظیر زیست شناسی و محیط زیست است.
 


ادامه مطلب

پنج شنبه 7 بهمن 1389برچسب:,

  توسط مسعود  |
 

معرفی شاهکار های معماری

معرفی شاهکار های معماری.........

موزه مرسدس بنــز، اشتوتگارت- آلمان

توسط fort minor در 2 مهر 1387 - 15:27

ساختمان مثل یک تندیـــس مبتکرانه پیچیـــده و دورشما چرخیـــده است، در یک آن شما مردم و اشیاء را می‌بینید و در آن دیگر هیچ نمی‌بینید". بن وان برکل

موزه جدید مرسدس بنز که در مجاورت بزرگراه
B14
در ورودی شهر اشتوتگارت قرار دارد، شامل فضای نمایشگاهی برای کلکسیون تاریخی مرسدس بنز (در بر گیرنده 160 ماشین) یک رستوران، بخش اداری و لابی می‌باشد. بازدیدکنندگان از موزه، از طبقات بالا تا پایین حرکت می‌کنند.


ادامه مطلب

دو شنبه 15 دی 1389برچسب:,

  توسط مسعود  |
 

معماری چیست؟

به ندرت دانشجویی یافت می‎شود که بتواند به روشنی معماری را تعریف کند. تعریف معماری در فرهنگ لغت عبارت است از: هنر و علم طراحی و بنای ساختمان‎ها.


معماری به عنوان اجتماعی‌ترین هنر بشری با فضای اطراف انسان مرتبط است. حضور فضا، بنا و شهر از گذشته تا امروز و در آینده، لحظه‌ای از زندگی روزمره آدمیان غایب نبوده و نخواهد بود. شهرها پر از ساختمان‎هایی هستند که با استفاده از هنر و مهارت‎های علمی و ریاضی طراحی شده‎اند. این مهارت‎ها در ترکیب با هم عناصر زیبایی‎شناسی نامیده‎ می‎شوند. اصول زیبایی‎شناسی برگرفته از هنر، علم و ریاضیات در طراحی معماری مورد استفاده قرار می‎گیرند، مثل کاربرد خط، شکل، فضا، نور و رنگ برای ایجاد یک الگو، توازن، ریتم، کنتراست و وحدت.


ادامه مطلب

7 دی 1389برچسب:,

  توسط مسعود  |
 

تعریف معماری از دیدگاه بزرگان

دکتر صارمی:

آثار معماری مجسمه های بزرگ کره زمین اند.



_لویی کان :

معماری وجود خارجی ندارد. تنها اثر معماری است که وجود دارد. معماری در ذهن موجود است. شخصی که یک کار معماری انجام می‎دهد، در حقیقت آن را به روح معماری عرضه می‎کند . . . ....



« تعریف معماری از نگاه معماران بزرگ و شخصیت های برجسته»



نویسنده:جواد عابدی













_دکتر صارمی:

آثار معماری مجسمه های بزرگ کره زمین اند.



_بهرام شیر دل:

فکر من در معماری و شهر سازی ،قابل انعطاف کردن فضاهاست.به گونه ای که جوابگوی تفاوتهای بیشماری باشد.انسان با گذشت زمان،افکار و خصوصیاتش تغییر می کند،معماری نیز باید اینچنین باشد

_کامران افشارنادری :

معماری انتظامی است با طبیعتی پیچیده که مباحث مختلف از فلسفه و جامعه شناسی تا ریاضیات و تکنولوژی در آن مطرح می باشند.معماری به دلیل ارتباط مستقیم با زندگی عینی انسان ها، مملو از عناصر و فضاهایی است کهدارای معنای عمیق فرهنگی و القا کننده احساساتی بسیار قوی می باشد. معماری بحث طراحی فرم است و نیازمند آن است که بین تأثیرات لحظه ای حسی و ادارک پایدار فضای هستی، تعادل برقرار کند. معماری هنر به نظم آوردن فضا است

_ سید هادی میرمیران :

معماری رد زمان است بر فضا . معماری فقط فضاست . حجم هم فضاست . حجم را اگر از بیرون نگاه کنیم یک نوع فضا می شود . ما معماری را با حجم می بینیم و با فضا درک می کنیم .
::

_حسین سلطان زاده:
معماری تنها هنری است که می توان آن را بازتاب گستردة فرهنگ جامعه دانست و از جمله تخصص هایی است که از دانش ها، فنون و هنرهای گوناگون ترکیب شده است

_منصور فلامکی:

معماری یک پدیده ایست که برای زاده شدنش بذری لازم است و برای پروراندنش باید تغذیه شود،به هرکجا زاده شود،به رنگ خاک و به طعم آب همانجا در می آید و با گذر زمان میمیرد و اگر دگرگون نشود،به تعالی نمی رسد. و در حقیقت امر،معماری می تواند ترجمان اندیشه ها و سلیقه ها و نیازهای انسانی شناخته شود که در لحظه ای خاص در زندگی دست به گل برده وبا آفرینش شکلی معین ،به بیانی مطلق ،به همان روزی که ساخته سخن گفته است.

_داراب دیبا:

* معماری همیشه آینة انسان و آرزوهایش بوده است.* زبان بیان معماری های جهان بر هندسه استوار است.

* معماری در بخش دریافت وجودی خود (احساس و ادراک انسان از معماری) نیاز به مقدماتی دارد که هندسه از طریق جاگذاری تناسبات کوچک و بزرگ نسبت به مکان و مرکز معین ضمن رشد اعداد آن را فراهم می کند.* در معماری تعادلی موزون، بین ساختمان و محیط طبیعی آشکار است و همانند یکی از موجودات طبیعت با آن همنفس و همدلی صورت گرفته است.* معماری، انتقال دهنده معنی است و نه شکل.

_داراب دیبا :

در شکل گیری معماری های جهان بدون شک ارزشهای فنا ناپذیر و جاویدان حضور دارند که فصل مشترک آن موجودیت انسان در زمین و جهان بینی اوست. * مفاهیم و اصول معمای در طول تاریخ با فرهنگ یک سرزمین انتقال یافته و تسری می یابند.

* معماری دارای دو رکن اصلی فرهنگی و علمی است و هرگاه در سیر زمان یکی از ارکان سست و ضعیف گردد، نتیجه حاصله ناکافی و ناتمام رشد می نماید. در این رشته (معماری) علم مهندسی و احساس خلاق، دو بال اساسی ابداع اثر بوده و احاطه و تسلط و توجه به هر زمینه از ضروریات پایه این علم و هنر می باشد.

* اثر معماری برخوردار از روح و فرهنگ یک سرزمین، در تجلی کالبدی خود پیام آور بسیاری از عوامل محیطی پنهان جامعه بوده و در بیانی انتزاعی در ترکیبات هندسی و فضایی معمای، انتقال دهنده، معنویت اصالت و حقیقت وجودی خود، همانند هنرهای دیگری باشد که انسان در برابر و به هنگام دریافت آن به مقام والای فرهنگی خود ارتقا می یابد



_لطیف ابوالقاسمی:

معماری بازتاب اندیشه ها و مباحث انسانی است.



_عبدالحسین نقره کار:

(تعریف اجمالی): ساماندهی فضا،متناسب بانیازهای مادی و روحی انسانها.

(تعریف تشریحی): باز آفرینی و ساماندهی فضا،با عوامل مادی و صوری،متناسب با نیازهای مادی و روحی انسانها و در جهت صیرورت آنها.

_دکترنوحی:

منظور از معماری در حال حاضر عبارتست از اشغال فضا بوسیله ی بناها و ملحقات ابنیه یا ایجاد هویت در فضا بوسیله بناها و ملحقات آن یا ساماندهی فضای زیست، که طبق این تعریف رشته ایست هنری،علمی،فنی و انسانی بطوری که با تمام این رشته ها سر و کار داشته،آگاهانه و غیر آگاهانه که در رابطه و تأثیر متقابل با آنها واقع می شود،یعنی تمام مقوله ها و امور فوق الذکر در جریان سیر تحولات اجتماعی تأثیر آگاهانه و غیر آگاهانه خود را روی ساماندهی فضای زیست به جاگذاشته ومتقابلاً فضای زیست بطور مستقیم و غیر مستقیم روی سایر امور اثر می گذارد.لهذا کار طراحی با تمام امورو مقوله ها و مباحث علمی ، هنری (فلسفی)و فنی سر و کار داشته است.



_محمدرضا قانعی :

هنرمعماری چیزی است فراتر از عملکرد ، سازه و حتی مصالح ساختمانی پدید آورنده فرم و فضا . « معماری » در واقع ، تغییر شکل فضا به شکا هنرمندانه است. وقتی می گوییم هنرمندانه سه مفهوم « ابداع » « سنخیت » و « کمال » را در نظر داریم.

بالکریشنا دشی ( معمار هندی معاصر) :

معماری پدیده ای منفرد نیست . هنر نقشی مهم در طبیعت دارد . اندیشه ناب بیان شدنی نیست اما سکونتگاههای انسان بیانگر سکونت او در جهان هستند ، پس منشا اثر معماری تنها اندیشه ناب نیست و راز معماری کردن نیز تنها کالبد بخشیدن به باورها نیست. برپاکردن دیوار و ساختن طاق برای تعریف مکان برای کار و سکونت و عبادت ، و دیگر امور زندگی ، نیازمند شناخت اصولی است که از راه آنها اندیشه ناب کالبد می یابد و بدین سان بیان می شود.



_ویترو ویوس معمار معروف رومی:

معماری از نظم . سازواره و ارایش و تناسبات و هماهنگی و تناسبات .قرینگی پسندیدگی و ایستگی و اقتصاد ناشی و نتیجه میشود .

_سر کریستورفر رن معمار بزرگ انگلیسی :

معماری حاصل زیبایی استحکام و پایداری است و آسایش و اسودگی است ..

سر هنری وتن هم:

یک ساختمان خوب سه شرط دارد محصولی در خور و سودمند باشد دارای استحکام و پایداری باشد و مسرت بخش باشد .

_ویلیام موریس (William Morris):

معماری شامل تمام محیط فیزیکی است که زندگی بشری را احاطه می‎کند و تا زمانی که عضوی از اجتماع متمدن هستیم، نمی‎توانیم از معماری خارج شویم، زیرا معماری عبارت است از مجموعه تغییرات و تبدیلات مثبتی که هماهنگ با احتیاجات بشر روی سطح زمین ایجاد شده است و تنها صحراهای دست نخورده از آن مستثنی هستند.


_اتین لویی بوله (Etienne-Louis Boullee):
معماری چیست؟ آیا من آن را همسو با ویتروویوس به عنوان هنر ساختمان تعریف خواهم کرد؟ نه. این تعریف دارای یک اشکال اساسی است. انسان برای ساختن باید از تصور خود استفاده کند. نیاکان ما کاشانه‎شان را تنها پس از اینکه شکل آن را تصور می‎کردند، می‎ساختند. این فرآورده ذهنی و خلاقیت هست که معماری را تشکیل می‎دهد، اینک ما می‎توانیم آن را به عنوان هنر تولید هر نوع ساختمان و به حد کمال رساندن آن تعریف کنیم. بدین ترتیب هنر ساختمان تنها یک هنر ثانوی است که به نظر می‎رسد برای نامیدن بخش علمی معماری مناسب باشد. ‎ساختند. این فرآورده ذهنی و خلاقیت هست که معماری را تشکیل می‎دهد، اینک ما می‎توانیم آن را به عنوان هنر تولید هر نوع ساختمان و به حد کمال رساندن آن تعریف کنیم. بدین ترتیب هنر ساختمان تنها یک هنر ثانوی است که به نظر می‎رسد برای نامیدن بخش علمی معماری مناسب باشد.

_آدولف لوس:

زمانی که ما با یک تپه و توده خاک به طول شش فوت و عرض سه فوت در جنگل روبرو می‎شویم که با استفاده از بیل به شکل یک هرم روی هم انباشته شده است، به فکر فرو می‎رویم و چیزی در درون ما می‎گوید: اینجا کسی دفن شده است. آن توده خاک معماری است

_آدولف لوس:
معماری چیزی نیست جز یادمان‌ها و مقبره‌ها


آدولف لوس (Adolf Loss):

زمانی که ما با یک تپه و توده خاک به طول شش فوت و عرض سه فوت در جنگل روبرو می‎شویم که با استفاده از بیل به شکل یک هرم روی هم انباشته شده است، به فکر فرو می‎رویم و چیزی در درون ما می‎گوید: اینجا کسی دفن شده است. آن توده خاک معماری است. ‎گوید: اینجا کسی دفن شده است. آن توده خاک معماری است.


لوکوربوزیه (Le Corbusier):

. . . اینکه معماری در لحظه‎ای از خلاقیت بوجود می‎آید، یک حقیقت انکارناپذیر است، زمانی که ذهن درگیر چگونگی تضمین استحکام یک ساختمان و نیز تأمین خواسته‎هایی برای آسایش و راحتی است، برای رسیدن به هدفی متعالی‎تر‎ از تأمین نیازهای صرفاً کارکردی برانگیخته می‎شود و آماده می‎گردد تا توانایی‎های شاعرانه‎ای را به معرض نمایش گذارد که ما را برمی‎انگیزانند و به ما لذت و سرور می‎بخشند. ‎گردد تا توانایی‎های شاعرانه‎ای را به معرض نمایش گذارد که ما را برمی‎انگیزانند و به ما لذت و سرور می‎بخشند. ‎انگیزانند و به ما لذت و سرور می‎بخشند.


سرنیکولاس پوزنر (Sir Nikolaus Pevsner):



آلونک چتری دوچرخه یک ساختمان است و کلیسای لینکلن (Lincoln Cathedral) نمونه‎ای از معماری می‎باشد. تقریباً هر چیزی که فضا را به میزان کافی برای انسان محصور می‎کند تا آدمی به درون آن نقل مکان کند، یک ساختمان است. اصطلاح معماری تنها ساختمان‎هایی را در برمی‎گیرد که با هدف برخورداری از جاذبه زیبایی‎شناسانه طراحی شده‎اند.




لویی کان (Louis Kahn):

. . . معماری وجود خارجی ندارد. تنها اثر معماری است که وجود دارد. معماری در ذهن موجود است. شخصی که یک کار معماری انجام می‎دهد، در حقیقت آن را به روح معماری عرضه می‎کند . . . روحی که سبک نمی‎شناسد، تکنیک نمی‎شناسد، متد نمی‎شناسد و تنها منتظر آن است که خود را به معرض نمایش بگذارد. بدین ترتیب معماری تجسم واقعیات غیر قابل سنجش می‎باشد.









ویلیام موریس - هنرمند و معمار انگلیسی:



معماری شامل تمام محیط فیزیکی است که زندگی بشری را احاطه میکند و تا زمانی که عضوی از اجتماع متمدن هستیم، نمی توانیم از معماری خارج شویم، زیرا معماری عبارتست از مجموعه تغییرات و تبدیلات مثبتی که هماهنگ با احتیاجات بشر روی سطح زمین ایجاد شده است و تنها صحراهای دست نخورده از آن مستثنی هستند.







- برنارد چومی :

معماری چگونه می تواند ابزاری باشد که جامعه با آن قلمروهای جدیدی را کشف کند وشناخت جدیدی را به وجود آورد؟ (1)


- جفری اچ بیکر:

معماری قصد دارد تا احساسات را از طریق رسانه فرم بیان کند. (2)
 

23 مهر 1389برچسب:,

  توسط مسعود  |
 

 



Welcome to the website of the mahabad architects group
masoud.bi.kas@gmail.com


 

کامپیوتر و اینترنت
اموزش ساخت انواع ویروس
آنتی ویروس
ابزار کامپیوتر
ترفندستان
اینترنت
برنامه نویسی
نمونه سوالات
معماری
کتاب ها و نمونه سوالات
اخبار
عکسها
نرم افزار معماری
متفرقه
تعریف معماری
دانستنی ها
نقشه کشی صنعتی
تاریخ
معماری معاصر
نقشه برداری
طراحي شبکه هاي ميکروژئودزي
تاسیسات تهویه ی مطبوع
عمران
جزوات و کتابها
وبلاگ و وبلاگ نویسی
کدها و ابزارها
AutoCad
طراحی ساختمان
رنگ
نکات اجرایی در ساختمان
معماری منظر
تکنولوژی
جدیدترین مصالح

 

 لیتراکن - Litracon
 آجر های نسوز
 عايق EPDM
 آشنایی با وینیل، ازمصالح جدید و مفید ساختمانی
 بتن سبک هوادار
 عايق ها و فوم هاي پليمري
 عايق شيشه ( مكمل شيشه LLumar )
 تحلیلی در مورد سرامیک های پیشرفته
 دیوارهای شیشه ای دو جداره؛ راهی بسوی استفاده بهینه از انرژی
 عايق هاي الياف پشم معدني (MINERAL WOOL)
 عايق ها و فوم هاي پليمري
 سوتی های مشتریان شرکتBT
 معماری بلند مرتبه سازی
 زمينه‌هاي تكنولوژيك مؤثر در گسترش معماري مدرن
 ساختارهای غشايى (Membrane Structure)
 ایران از دیدگاه باستان شناسی
 فتوولتاییک های یکپارچه ساختمان ظهور و روندی جدید در اروپا
 نرم افزار مدیریت کافی نت و گیم نت
 فتوولتاییک های یکپارچه ساختمان ظهور و روندی جدید در اروپا
 نقش شيشه در معماري ساختمان
 مهندسی آیروبیولوژیک و تکنولوژی ساختمان ایمن
 باغ هاي پادشاهان بزرگ
 طراحی و معماری منظر چیست ؟
 جایگاه آب و آبنما در پارک های شهری
 مکان یابی فضای سبز
 حفاظت و توسعه معماری منظر اماکن مقدس
 منظر سازی کوهستان با استفاده از گیاهان بومی
 حوضخانه ها
 زیبایی شناسی و تاثیر آن بر انسان و محیط
 معماری سنتی

 

هفته اول بهمن 1390
هفته چهارم دی 1390
هفته چهارم بهمن 1390
هفته اول بهمن 1390
هفته چهارم دی 1390
هفته سوم دی 1390
هفته سوم بهمن 1390
هفته سوم دی 1390
هفته چهارم بهمن 1389
هفته سوم بهمن 1389
هفته چهارم دی 1389
هفته دوم دی 1389
هفته چهارم بهمن 1389
هفته سوم بهمن 1389
هفته دوم بهمن 1389
هفته اول بهمن 1389
هفته سوم دی 1389
هفته دوم دی 1389
1389
1389
هفته چهارم بهمن 1389
هفته دوم دی 1389
1389
1389
1389
1389
1389
1389
1389
1389
1389
1389
1389

 

مسعود

 


تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان گروه معماران مهاباد و آدرس architecture.group.LoxBlog. ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





دانلود رایگان نرم افزار
کیت اگزوز
زنون قوی
چراغ لیزری دوچرخه

 

دانلود رایگان نرم افزار
کوردی.شعرکوردی فارسی. تجاری.علمی.و.....
کیت اگزوز ریموت دار برقی
ارسال هوایی بار از چین
خرید از علی اکسپرس
الوقلیون

 

RSS 2.0

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

Pichak go Up

آمار وبسایت:  

بازدید امروز : 15
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 43
بازدید ماه : 420
بازدید کل : 24210
تعداد مطالب : 281
تعداد نظرات : 26
تعداد آنلاین : 1